color




Lagt in lite bilder i miniatyr (dom blir stora om man trycker på dom), kanske för att min blogg skulle få lite färg men sen kom jag på att bilderna var svartvita. Precis som allting annat, allt som har haft färg och gjort mig glad är nu bara svart. Allt som har vart självklart är bara svart, bilder som alltid funnits där. Alla minnen som jag har haft är bara svarta.
Bilder som man kunnat kollat på och man kände värme och trygghet för de man gjort, men jag känner ingenting.
Jag skulle offra mitt liv om jag fick stänka lite färg på bilder igen, om jag fick väcka liv i dom. Men jag vet att de som vart kommer aldrig igen och det är bara en bild, en vacker bild som tappat sin färg och får den inte tillbaka om den inte blir omgjord. Låt mig bara vakna ur denna mörka fotoalbum och ge mig tillbaka livets bilder och färger.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hejsan gumman. Kommer du ihåg vad jag sa vad man skulle göra med det stora svarta hålet som man har inom sig? Jo man skulle fylla det med färger och jag sa att färgen var minnen. Men i ditt fall tycker du ska slänga in färger där varje gång du tänker positivt och hoppas att du gör det ofta för då har du snart fyllt hålet;)

2008-04-09 @ 19:48:21
URL: http://ellensaaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0