mer & nyårslöfte.

vilka ska årets nyårslöften vara då?
De kommer dagligen upp nya tankar och ideer, som
"de där måste jag ändra på", "de där ska jag sluta med"
med även "de där ska jag göra mer av"

varje års så tas de upp massa löften med mat?
och även i år med. Jag kan inte bara skita it, även om jag vill.

Matlöften!

* Äta mindre godis
jag äter godis VARENDA JÄVLA DAG, varje dag lyckas jag få i mig något onyttigt.
*
Planera frukost bättre.
finns de något godare än frukost? tio minuter tidigare ska klockan ställas på så mah hinner göra sin havregrynsgröt vilket gör så man mår bättre hela dagen.
*
Dricka mer vatten.
Jag dricker inget vatten på träningar och ytterst lite på matcher (om jag hinner). vatten är ju lixom A & O? Mer vatten i vardagen, till måltider och även mellanmål. Vatten, vatten, vatten!
* Omega 3 & vitamin tabeletter
Jag har massa vitaminer och bra omega 3 tabellet, men äter jag dom? nix. Även protein, om jag inte dricker mina proteindryckar så kah jag iaf ta ett glas mjölk efter varje träningspass.
*
Äta mer protein & frukt
Mer protein för att bygga bättre muskler, inge slarv. Minst en frukt per dag! jag brukar ha min fruktstunder efter skolan, inge slarv på den punkten heller.
*
P-piller
vet inte om de ska gå under detta kategori, men stoppar de iallafall i käften. Bli bättre på tidpunkt, nu tar jag lite hur som helst. Trött på oförberedda blödningar.

Det var en del matlöften, antar att de kommer komma upp mer lister innan året är slut. Jag har nyss lagat mat, Natta tyckte de var jätte gott och de är så simpelt.

Ingredienserna.




vad jag lagade till förra veckan inna match.

haha men ska göra de enkelt för sig :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0