Mellandagarna.

Jag har hunnit massa fynd i rean, underkläder, kofta, två t-shirtar, lite till hemmet, en pälsväst, hårprodukter och imorrn blir de färgning. Vet inte vart jag firar nyår än hemmaplan eller skövde? Båda är ju hemmaplan egentligen. De återstår och se, men innan dagen är slut ska de vara bestämt.

Idag sov jag alldeles för länge, skjutsade mamma till jobbet, var hos mormor och morfar där några släktingar var och nu har jag gjort marknadnoughat.

Igår blev de vinst mot skuru, gött!

Dagarna bara försvinner och snart är de vardag igen och sommarlov.


4 dl florsocker
7 dl vetemjöl
125 g smör
6 dl socker
1 dl vatten
1 dl kakao


Gör så här:
Blanda vetemjöl, florsocker och kakao.
Lägg smöret tillsammans med socker och vatten i en kastrull och koka i några minuter, max 2 min!
Tillsätt så mycket som behövs av mjölblandningen och rör om ordentligt. Smeten ska vara ganska fast men ska ändå kunna rinna ur bunken.
Bred ut blandningen på ett bakplåtspapper och skär i rutor när smeten har kallnat.

Ger ca 80 st

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

mmm.

2009-12-30 @ 16:49:40
URL: http://lisbethsd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0