gnäll.

Igår när jag och Bryvik var i arenan, vi hjälpte till under föreläsningen
så var även två tjejer där från A-flickorna och när jag börja prata
så börja dom skratta och viska med varandra.
sen sa dom: Förlåt att vi frågar men vart kommer du ifrån?
haha, dom tyckte jag prata gulligt. De där med dialekter har varit en
roligt ämne den senaste tiden och närkningar, vi pratar förjävligt.
Jag hör mig själv hur jag gnäller och när jag hade med mig
tjejerna hem till hallsberg och vi träffade en massa killar så
skratta jag nästan med dom efter ett tag.
Även i Fredags när jag träffa nytt folk fick jag höra att jag inte kom härifrån,
men att dom tyckte de var jätte fint så som jag prata!
Dialekt är så charmigt och jag är stolt över mitt gnälliga uttal : )

Idag så har jag vart sprallig, men antar att de var sylten och allt socker på pannkakorna som stod för det. När jag väl kom hem så slockan jag direkt. På morgonen hade vi handboll och vi var ett tjej lag :) Röda band i pannen tog vi hem två vinster, sen hur seriöst motståndet var skiter vi i :) haha! Prov på samhällen och skrev på allt iaf och kändes som jag fick till de lite iaf på slutet. Vi är ju kända våran släkt att disskutera hej vilt på våra middagar men inte gjort de på ett tag, kommer kännas så underbart skönt att sitta där med släkten nästa gång. Känns som det var år och dar, men  kanske för att en speciell och viktitg person saknas som bidrog med mycket skratt och åsikter! saknar!

Natalie har åkte till göteborg så är ensam, men kan inte påstå att jag är ensam för får ständigt besök :) Så jag hoppas inte jag blir så sällskaps sjuk tills jag åker hem på söndag morgon. Nu ska jag ladda för ska ta i allt ikväll på träningen.

dagens låtar: Du får inte med Sonja Alden och Top of the world med Jill Johnsson.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Du ska se att snart pratar du som de i Skövde för jag har blandat in dalmål i min diealekt så det är något blandat som jag gör. Och saknaden till henne är mycket stor. Saknaden till dig är också stor.

2009-02-05 @ 16:27:57
URL: http://ellensaaw.blogg.se/
Postat av: M LSD

Vadå det är väl inget fel på våran dialekt... haha

Jag vet den är hemsk och vi stöner och gnäller och låter så negativa.

Men huvudsaken är ju att vi förstår varandra förutom när man hör dåligt... bil eller bio sak samma eller haha

Mer sylt till Ewe! våran nya paroll.

Kram mamma

2009-02-05 @ 18:22:51
URL: http://lisbethsd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0