idrott och politik.

När jag flyttade så skulle jag och mammi använda mig blogg lite som kontakt, hon skulle se hur jag såg ut på dagarna och vad jag sysslade med eftersom jag inte är så pratglad över telefonen. Prov imorrn och mitt bollplank som mamma sitter inte här och hjälper mig så det får bli ett inlägg, så mamma vad tycker du om min åsikt?

Idrotten i Sverige tog en stor fart i början av 1900-talet och en stor anledning var att man ville få "grabbar" i rätt riktning, undvika problem som alkohol och droger. Nu idag så går bonusen av Svenska spel till just idrottare. Varför? För att dom anser att idrott är något som berör hela svenska folket och dess hälsa. Helt rätt!

Dom gör ständigt reklam för svenska spel att vi alla måste hjälpa och stödja idrott. Det är vi som köper bingolotto, triss, trav som gör att idrottsrörelsen fungerar idag. Och det är här jag tycker allt talar emot sig själv? Började med för att få folk i rätt riktning samtidigt som alkohol, tobak och spel är ett beroende och känsligt politikområde. Vi som köper bingolotto ger ungdomar chansen till en dröm och en möjlighet att hålla på och satsa, samtidigt som beroende väcker känslor av lust, olust, glädje & hat. Till en början ger de oskyldiga drömmar om framtida rikedomar men leder snabbt till svår ekonomi och problem med anhöriga. Vi lär oss redan som barn att sälja bingolotto för att hjälpa lagkassan, redan då är vi med i systemet och chansen att kunna bli beroende ökar. Så ska halva våran befolkning kunna idrotta medans andra halvan leder av svåra beroenden?

Kommentarer
Postat av: M LSD

Det är toppen att bloggen finns! Det tycker både pappa och jag. Vi kollar efter uppdateringar flera ggr om dagen.

Mina positiva synpunkter på dina åsikter fick du ju över msn. Kram Mamma

2009-02-04 @ 21:08:04
URL: http://lisbethsd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0