klasskamrater.

idag skrattade mina klass kamrater åt mig,
vi hade "fyra hörn" idag då man ska stå för sina åsikter.

en fråga var vad man skulle göra om man åkte förbi en liggande man längst vägen
jag och tre till stallade oss i hörnet att man inte skulle göra något
och mitt argument var att de måste finnas en anledning till att han ligger där,
okej nu tänker ni men herregud skulle du inte göra något, men nej ensam
skulle jag nog inte våga, han kanske är jätte full, våldtäktsman eller vad som helst,
hoppas på att nästa bil är en bättre människa.

en annan fråga om man skulle gå förbi en skadad fågel om man skulle
göra något, och då var jag ensam om att stå i hörnet om att typ peta på
den med en pinne.

Då menade dom att jag skulle inte stanna för en människa men jag skulle hjälpa en fågel, jag tror inte fågeln vill ligga där och okej de vill nog inte människan heller, aja den bjuder jag på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0