helt sjukt

min underbara kusin vitamin Ellen fick mig att gråta
http://ellensaaw.blogg.se/ med detta underbara inlägg <3

från att vara otippade till steg 5 (finalsteg) kommer vi med liten men grymt taggad grupp till Nacka där steg 4 skulle spelas. Önnered och skuru var tippade att komma vidare och vi hade dom redan första dagen. Önnered var viktigaste matchen eftersom det var vi eller dom som skulle komma tvåa. Efter en jämn match rakt igenom ligger vi under som mest tre bollar. Tar ikapp och dom ifrån, så håller de på hela tiden. In i sista minuter ligger vi under med en, Elin karlsson går på hoppskott och sätter den i närmsta krysset. Det är lika och dom har bollen, Jennifer som storspelade hela helgen täppte igen och vi hade bollen igen. Emelie Otter dunkar dit den och vi leder med bara några sekunder kvar av matchen. Efter den matchen blev de glädjetårar. Jag gjorde ingen strålande insatt men det är de som är så härligt med lagsport, alla väger upp varandra och man gör lika mycket insatt på bänken när man skriker sig hes som på planen.

Match 2 mot skuru gör vi en katastrof början och dom drar iväg med nästan tio bollar. Tar ikapp och ligger under med tre som minst, förlorar sedan med sex. Jag lyckades ta hem matchens lirare från min ovana position höger nia med sju gjorda mål. På söndagen sen vinner vi första matchen med sex bollar och tredje matchen var då avgörande. Om vi förlora gick önnered vidare och vi vann var vi klara för finalspel. Allt låg i våra händer. Jennifer stor spela i mål och bra sammarbete medl inijen fick vi. Jag hade lyckas fått övertag på målvakten. Vi ligger under med två och leder med tre som mest. Sista minuten även där avgör vi. Det var grymt kul att spela i skövde hf denna helg, både på plan och på bänken var man stolt. Alla gjorde en kanon insatts och vi är vidare till finalsteg, dom 8 bästa juniorlagen i Sverige. Blir glad hela kroppen bara jag tänker på det.

Starka sida fick bli försvaret, vi var så bra bakåt och hoppas de håller i sig framöver. Tack tjejer för en grymt rolig helg, vart glad från att jag satte mig i bussen 07.30 till att jag steg av idag. Jag ångrar inte en sekund att jag kom till er, det var ni som gjorde att valet blev självklart!

Dagens plus:
Våra söta målvakter dela ut pris och jag fick svampar man diskar med för helgens stjärnskott. Elin fick för helgens bästa spelare, Palm för våran klippa, Amanda som gnällspik och Tapper för hon fyllde 18 GRATTIS. Vi hade även lottdragning. Alla tar tre lotter var och sedan tar man bort en efter en. Jag var kvar till sist. Av 100 lotter så vann jag? hur stor är chansen. En aladin choklad ask fick jag med mig hem :D

nu ska jag krypa till sängs och tack alla för dom fina kommentarerna!

next: STEG 5!




Kommentarer
Postat av: Pappa Wiiand

Grattis, trodde aldrig att jag skulle hålla på Skövde HF men, men!Lycka till i finalsteget, be inte om ursäkt, ta för dig ordentligt!

2009-01-12 @ 10:35:40
Postat av: Meli

Grattis Ewe! Kan bara tänka mig hur det känns för dig just nu, men nu vet du att alla timmar i hallen och styrketräningslokalen har gett resultat!Fortsätt kämpa och framförallt ta för dig,du vet att du kan! Vi har pratat om det här många gånger =)

Lycka till i finalsteget, jag kommer hålla tummarna!=)kramar

2009-01-12 @ 20:26:35
Postat av: Meli

Grattis Ewe!!

Kan bara tänka mig hur det känns för dig just nu, men nu vet du att alla timmar i hallen och styrketräningslokalen har gett resultat!Fortsätt kämpa och framförallt ta för dig,du vet att du kan! Vi har pratat om det här många gånger =)

Lycka till i finalsteget, jag kommer hålla tummarna!=)kramar

2009-01-12 @ 20:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0