metro

"Ignorerade barn blir lyckliga vuxna"

Tre enkla men effektiva visdomsord till alla föräldrar därute: ignorera dina barn! Egna vetenskapliga undersökningar (och andras) visar med all tydlighet: barn som får springa fritt och göra som de vill, klarar sig betydligt bättre i vuxen ålder. De blir också lyckligare. Så kallade ideella uppväxtförhållanden verkar enligt mina observationer bara leda till katastrof senare i livet. ”Föräldrar ska inte vara goda förebilder, utan avskräckande exempel”

Dagens föräldrar är mer daddande än någonsin vilket resulterar i handlingsförlamade 16-åringar som inte kan knyta skosnörena själva. En navelsträng som hänger kvar och spökar leder undantagslöst till komplikationer och disillusioner. Jag har sett det så många gånger.

 Istället för att ge ditt barn ännu ett par sneakers, bjud på en nypa frihet. Skor slits snabbt ut, men självständighet varar i bästa fall livet ut.

 jag har många skillda åsikter om denna artikel av metro som jag läste imorse, jag tror grunden till en bra uppväxt är respekt, ärlighet, eget ansvar, frihet och en massa kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0