godmorgon

Tvättid mellan 07.00-14.00 så Stefan lovade att väcka mig innan han åkte till jobbet 06.30 för att jag skulle få på tvätten så fort som möjligt pga av praktiska skäl. Han väckte mig och jag vred mig och sa - jag orkar inte, han pussa mig i pannan och sa förstår de somna om, och den ordern är bara att lyda somnade om och vaknade 09.00 väldigt lycklig, utsövd men lite stressad.

Nu ska jag leta upp någon sådär urgullig och larvig kärleksdikt som finns i mitt arkiv för att lindra min ångest lite pga av att han går upp och jobbar 07.00 varje morgon medans jag lekar en blanding mellan "leva livet", hemmafru och handbollsspelare utan ett minsta gnäll från hans sida om hur bra jag har de, kanske för att jag tvättar hans tvätt, städar, diskar och lagar mat men de är det minsta jag kan bidra med.




Till frukost blev de yoghurt, två äggvitor och alldeles för mycket frusna hallon och blåbär, resultatet blev glass, följden blev att jag sitter med tjocktröja och raggsockor på. Men ner kom de och gott var det.

På schemat idag står de
- tvätta, luncha på stan med div. vackra ansiktet, baka och träna. 

Efter träningen igårkväll blev de spaghetti och köttfärssås, med kladdkaka till efterrätt med Linda, Lovisa, Wisse, Teron, Malin och Josse för att fira att Teron är hemma en stund från England - mycket efterlängtad.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0