Min lördag är fulländad.

 

 

Morgonen började med mys men mannen sen träning,

färdades med Linda och Malin som skulle till stockholm men för mig räckte de att bli avsläppt vid brändåsen i hallsberg där min älskade mor stod.

Titta en snabbis på gudfar/farbror när han körde enduro.

Mina fina kusiner Tyra och Albin hejade på pappsen.

Jag, mamma och pappa packade picknickkorgen och åkte till våran fristad, knutstorp. Picknickkrogen var inget för mig vilket slutade med att jag stod för bilkörningen hem. Hemma blev de snabbombyte, jag och pappa stack ut i skogen och mamma stod för underbar matlagning. Kanske skulle jag få skjuta mitt första djur, jag lyfte bössan och såg en räv men på för långt avstånd så den erfarne jägarn fick fälla den.

 

Känslan och tystnaden som uppstår precis innan skottet avlossas är magiskt.


Nu ligger vi alla och halvsover i soffan, imorgon match och ska bli sjukt kul.

 

natti

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0