Ångestfylld

Ingen träning - ingen disciplin. 1,2 kg godis snart uppätet haft de i 24 timmar. Känner ångest och illamående. Nya tag, nya drag. Tjöt om vikt och kost, jag vet, men jag mår inte riktigt bra när de inte fungerar. Mannen har lyckats strålande och tappat i vikt men hos mig är går det åt fel håll. Men de bestämmer man själv och jag väljer åt rätt hel - det firas med alkohol och utgång vilket är helt fel håll men imorgon är en ny dag och då tänker jag samma sak - nya tag.

Idag var solen på strålande humör i Skövde, våren firades med glädje - koutsläpp. Lovisa, jag, Malin och syrran avnjöt bullar och skrattade åt spralliga kor tillsammans med barnfamiljerna. Nästa gång raggar jag med mig ett barn, känns bättre de.
Sedan var vi rastlösa och hört att de ska finnas amish folk i Skövde så vi var på upptäcktsfärd. Efter mycket konstiga skogsvägar hade vi hittat några arbetshästar, vagnar, en gubbe med lång skägg och tillslut ett café där dem levde så. En gård med alla möjliga djur och hembakade, ekologiska och egen producerade bakelser. Jag åt ostkaka och dem andra morotskaka med hemma gjord saft.

Sen åkte vi hem och levde den moderna tiden, åt pizza och kollade handbollen. Nu ska vi se hur lördagen slutar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0