energi givande dag

Började dagen med en blåbärssmoothie.
- lätt kesella
- koncentrerad blåbärssaft (light)
- 2 ägg vitor
- en stor näve blåbär



Sedan blev de lite ärenden även onödiga sådan.
- Banken, automaten åt upp mitt kort i lördags.
- hem&hobby
-willys
- skriva ut och scanna in belastningsregister



Nu har jag suttit i sängen där det är eftermiddagssol, lyssnat på svenska hits och klippt-klistrat i min kokbok. Sambon kom precis hem (dagens höjdpunkt) och hans serie i handbollen är över nu så nu ska han börja hårdträna, löparkläder och spellistan är på nu. Blir själv riktigt peppad, tur jag har träning själv snart.  

En av rätterna från våran tapaskväll

Varm getost med honung.
 - Ett gott bröd. Vi hade nybakat baughette
- getost
- honung

Vi gjorde en enkel variant och så himmelskt gott. En skiva getost på en skiva bröd, in i ugnen ca 200 grader tills brödet rostat lite sen ut med den och slingra honung på. Knullar i munnen som min vän Malin brukar säga, vilket jag AVSKYR men i detta fall kan jag bara hålla med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0