Åsbro

Ont i fötterna och i plånboken, men rikare på kärlek! Kärringsemester på Ullared med tjej trion i familjen, mor och döttrar! En riktigt mysig dag med skratt, en liten tår, god mat och massa fina inköp!


Nu är jag hemma igen, hemma i mitt barndomshem, hemma till dem unga åren. Närke, Åsbro du fina byhåla du lyckades fostra mig bra, även jag växte upp och växte även härifrån. Jag är tacksam till dig Åsbro, du tog hand om mig, mor och far var aldrig oroliga dem visste att du skulle ta oss hem hela. Jag är evigt tacksam och som tack kommer jag aldrig tillbaka. Kriminell eller nörd. Det finns bara två kategorier jag blev nörd, kriminell var ingen för mig jag hängde på busstorget vid 13 års ålder tog ett munblåss,en klunk cider och hängde med äldre killar sen var jag nöjd, mätt och belåten. Ne sportnörd de blev de av mig, en riktigt jävla nörd.

Fakta om Åsbro där jag bott 17 vackra år av mitt liv.


  • År 1960 var det 500 invånare, år 2010 1164
  • I mitten av 1900-talet var Åsbrohemmet ett av Europas största behandlingshem för alkolister.
  • Vi har ICA, en pizzera som byter ägare lika ofta jag kommer hem, en mac som gått i konkurs 3ggr.
  • Vi har en hemlig klubb för våldsex som har blivid väldigt omtalad.  (själv har jag bara hört rykten) Olika tidningsurdrag: http://na.se/nyheter/hallsberg/1.517645-klubb-for-valdssex-mitt-i-villasamhallet  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5572196.ab

    Bilder från http://www.bdsm-mansion.se/gallery.php

  • Mitt emot sexklubben ligger en annan förening som även de går rykten om, en sekt som även dem sysslar med skuma saker.
  • I detta område ligger även en sporthall.

 

Trotts allt detta, som jag aldrig märkt av så är Åsbro vackert, lilla älskade by som gav mig så många uppleverlser - kärlek till skog, djur, pinnar och löv!


När man googlar på Åsbro så kommer den här bilden upp:

En bild på min pappa - självklart!

Som är en äkta Åsbroare då han bott här hela sitt liv, så han blev som han blev helt enkelt.

 

Nu ska jag somna i min rum, min egna första rum som luktar damm och känns oskyldigt och orört sen sist jag lämnade det för 3,5 år sedan. Tiden går fort när man har roligt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt inlägg:)

2012-02-03 @ 09:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0