2011

Vilket år, vilket år! 2011 är mitt bästa år absolut, 20 år livets ålder skulle vilja vara de för alltid. Stanna upp här och verkligen njuta av varje dag. ♥

Vad har då hänt 2011?

Handboll!

Handboll som är en av mina största passioner här i livet, började året med att spela i ÖSK, pendlade dit med min vän som blev som min syster Malin Larsson 30 mil enkel resa nästan 3 ggr i veckan gav mig en vän för livet.

Handbollsmässigt hade de släppt och vi vann Allsvenskan med ÖSK och dem gick upp i elitserien, GRATTIS! Fick massor nya underbara vänner, ångrar inte en sekund att jag var utlånad.

Skövde HF gick till sluspel och vi kom 3:a och prestation jag är nöjd med. Hård försäsong och kände mig starkare än någonsin efter sommaruppehållet. Vi åkte på träningsläger, smögen, västerås, kom 3:a på tuneringen i Frankfurt.

5 ur laget tog SM-silver i beach handboll en oförglömlig held där vi kom hem 5 på natten och värmde upp i solen, idrott ska även vara glädje.

Helt klart ett riktigt bra handbollsår som jag fick minnen både på och utanför plan.









Jag fyllde 20, en jätte fin dag och grym utgång.

Jag och Stefan firade 2 år i mars
och 1 år som Sambos i December.












Resor



Jag och stefan åkte till Teneriffa på sommarn, alltid lika underbart att resa med den mannen. På hösten blev de en spontan resa till gambia, vilket var en resa som gav mig nya perspektiv på livet.

Jobbfronen


Avslutade jobb på posten efter att fått en timanställning på citygross efter att vara bemanning där, en av dem anställningarna jag är väldigt stolt över, jag gjorda bra ifrån mig så jag fick vara kvar efter bemanningstiden var slut. Funkade inte riktigt för missade väldigt mycket med handbollen.  Sen hamnade jag på IAC vilket var en jobbig tid, men de lärde mig att aldrig ta ett jobb för givet. Började jobba som mattant vilket är en underskattat jobb, så underbart härliga damer med krut i.  Kinnarps var jag på en kort tid som jag slet röven av mig, fick vara kvar men tackade nej pga av att de tog 45 min att åka och de tog musten ur mig att gå upp 04.45 och sedan träna sent på kvällarna. Volvo skulle jag vara 4 veckor på men fick 8 månader vilket var en underbar och lärorik tid.

Jag avslutade året med att vara arbetslös, 4 sista veckorna blev de ledigt och de behövdes.


Bilägare



Jag och stefan köpte vår första bil, sålde den och köpte en ny volvo c30.


Hundar - Vår fina Simba gick bort 14 år gammal och en ny familjemedlem kom, Balto.
Bröllop - Min kusin joakim gifte sig, även min mammas kusin Linda som vi hade en jätte mysig möhippa för.
Tillskott - En ny tatuering på fingret och två nya piercingar.





Resor inom Sverige.

Peace and love - Jag var på min första festival i Borlänge, 5 intesiva och händelserika dagar.
Falkenberg - Firade midsommar på Falkenberg med jätte fina människor.
Älgsafari - Vi var på älgsafari i närke.



Sommaren.

Är min absolut bästa årstid, jobbade en hel del så var i skövde den större tiden men de gjorde mig inget, hade 3 veckor semester som jag han med allt jag ville göra på. En massa gäddor fångades, glädje, veronica maggio, familjetid mm.

 



Övrigt.

Tillbringat så mycket tid med mina vänner, absolut varit mina vänners år både nya och gammla. Gjort alla möjliga trippar, till både stockholm och göteborg. En hel del galna utgångar har det hunnits med. Slutet av året firades i sälen, 21 vänner kan inte bli bättre.

 

Min fina syster fyllde 18 i januari och av mig fick hon Don, en majsorm.

 

Nu väkomnar jag 2012

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0