Väntan på bussen

Nu står jag här ca 0640 och väntar på min buss, som varje morgon med samma passagerare. Jag har lärt mig att gilla åka buss som yngre hatade jag de. Skolbussen som var knökfull, vart skulle man sitta, bak, fram mm. De slutade med att min fina mor och far alltid körde mig till skolan. Men dem få gångerna jag åkte buss minns jag som mysiga, tid att prata och umgås.

Imponerad av alla löpare så här tidigt på morgonen, en dag ska jag också löpa innan jobbet gjort de någon gång och den energin de ger är dubbelt så mkt värt som att orka ta sig upp ur sängen.


Idag har vi bad på jobbet, på gymnasiet minns jag att pappa skrev på en lapp "ewelina har mens kan ej vara med" pga av alla nojer man hade, älskade pappa men idag bor han 12mil bort och får helt enkelt hoppa i pluret.

Igår var det quiz med fina vänner, om jag inte hade er hade jag svarat rätt på en fråga av 32. Men maten var god och vi var med i toppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0