Besök

Jag tror på små fina ting.

Jag får ibland besök av en fjäril, en sån där vacker brun med härliga färger. På loppet av 3veckor har den besökt mig 2 gånger både i verkligheten och i drömmar.

Den dagen min kusin skulle föda såg jag årets första fjäril, den flög förbi mig och vart varm i hela kroppen då visste jag att nu e du här, nu är det dags. 3 timmar senare kom Alice till världen.

Den dagen hade även mormor besök av en sådan fjäril på balkongen som hon hjälpte komma ut igen.

Igår efter vi flyttade min kusin sandra kom fjärilen på besök i drömmen. Den kom in i lägenheten sen skulle jag ropa på dem andra att vi skulle hjälpa den ut så var den borta.

Jag tror det är ett tecken att vi inte är ensamma, att dem som inte vandrar med oss vandrar i andra former som glädje och förgyller våra tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0