Rasta hunden

Varför rastar vi hunden för, går långpromenader ute i naturen, ger den mat på bestämda tider, ger den kärlek och pysslar om, varför? För att hunden mår som bäst av det.
Tänk om vi skulle bli bättre på att rasta oss själva, se till våra egna behov. ta hand om hunden och oss själva. De jag vill komma fram till är att vi har ingen matte eller husse som gör de åt oss, vi måste bli bättre på att ta hand om oss själva, skäm bort dig själv, ta en långpromenad, simma, låt dig skratta, ät bättre, lyssna på kroppen,, säg JA men framförallt våga säg NEJ. 
 
Ikväll tog jag en promenad, jag var inte sugen men jag kände att en del av mig ville de, jag gick för den där lilla biten som hade de behovet, om du inte orkar, låtsas att den biten är hunden som måste ut, du kan inte strunta i det, för om du struntar i det kommer de ikapp dig, kanske är de den lilla biten som spårar ur i veckan, den lilla biten av mig som är trött och grinig, nu har jag tillfredställs den delen också, nu kommer inte hunden bajsa på mattan.
 
Måndag och hela fucking jag är redo, ännu mera grönt för att tillfreddställa varenda cell i kroppen, mindre vitt för samvetet och mera kärlek för själen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0