Söndag



Tjejerna åkte hem och jag bestämde spontant att vara kvar hos mamma och pappa. På lördagen hade vi lagt ut nät men när vi skulle ta upp det var bojen på ett helt annat ställe, nätet låg på botten någonstans och samlade fisk. På söndagen ryckte mormor in, hon rodde och jag drog med en kratta, tillslut hitta vi de och glädjen var total. 50 småfisk och mormor hade tempo, hon lyckades få bort dubbelt så mycket fisk i nätet än vad jag fick. Många års erfarenhet på den coola kvinnan.






Söndagskvällen fortsatte i samma goda anda, jag intog soffläge med pappa och där var vi i ett par timmar, inga telefoner, bara två tankspridda människor som utbytte kunskap och erfarenheter med varandra. Att få umgås med min far får mig att känna en sån ro, det är lyx för själen.  

På kvällen tog vi en runda i skogen, råbockajakten börjar på lördag och måste ha koll på vad som väntar. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0