förra helgen

Förra helgen åkte jag hem till Åsbro för att återförenas med några barndomsvänner, Mimmi, Malin och Ellinor. En hel kväll i Åsbro där mamma stod för fantatsisk mat. Jag ler fortfarade när jag tänker tillbaka på lördag kväll/natt. Människor som får en skratta så där härligt, skalar av en skyddet, tar bort mossan på hjärtat och får en att bara vara, precis den man är. Människor som man kan skratta med och åt bara genom att titta på varandra. 
Vi pratade om hur "landet" eller "skogen" har format oss, oavsett om vi vill tro det eller inte. Idag bor samtliga i Örebro och jag i Skövde, vilket är världen för oss som kommer från Åsbro med knappt 1000 invånare, där vi växte upp med kottar, pinnar och egna byggda hyddor där vi gjorde staket för att skydda oss från vargen. 
Vi hade första fyllan innan vi blivit tonåringar, förlorade oskulden alldeles för tidigt, tatuerade oss spontant och  piercingar gjorde man lite hur som helst, det fanns inte så mkt att roa sig med, antigen åkte man raggarbil, hängde vid busskurerna eller i mitt fall blev sportnörd. Låter kanske tråkigt och oansvarigt? Inte det minsta, jag tycker vi har en härlig inställning, att saker och ting inte är så världsliga. Lättroade och inte det minsta dömande gör vi precis de vi vill och kan gå runt med mjuisbyxor i en vecka, för egentligen vad spelar de för roll när det är skönt?
 
TACK för den kvällen som tog mig tillbaka till härliga barndomsvänner.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0