tentaperiod

 

De där med att ha kontroll över tillvaron, ta makt över vardagen.

 

Oktober månad kommer med kontraster, snabba vändningar i vardagen och inte alltid man hänger med. Nu är jag inne i en period där jag saknar mig själv, jag saknar att göra de på mitt sätt, ha kontroll över mig. Nu flyter jag med och försöker ta tag i första bästa livboj och hoppas att den håller. Min livboj är just nu min kunskap, 2 veckor mellan tentorna är alldeles för kort tid. Ena veckan ska man kunna vad som händer i kroppen när man tar läkemedel och två veckor senare ska man kunna hjärtats alla sjukdomar, blodets och respirationsorganen. Jag måste klara det och jag kommer klara det. Vägen dit känns just nu bara väldigt krokig, igår var de lördag och jag prioriterade att göra min krokiga väg lite mer rakare, jag satt med böckerna tills ögonen stod i kors och så fortsatte jag en liten stund till.

 

Imorse samlade jag energi, jag tog energi. Jag tog energi av de som erbjöds, kl 9 var jag ute och sprang sedan tog jag energi av min man, han klarar det, han drack så mkt i natt så energidepåerna var påfyllda i hela kroppen även fast man inte kunde tro det, vi köpte oss energi genom kläder och mat. HÅLL UT snart är jag tillbaka och kommer ge energi så de räcker och blir över, det är bara stängt ett tag pga. av arbetsresa.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0