mitt i veckan

Varje vecka försöker jag vara lite kulturell på något sätt eller öka min förståelse för något. Antigen så fördjupar jag mig i någon sjukdom som vi läser i skolan eller så läser jag några kapitel ur en bok eller som denna vecka tittar på dokumentärfilmer. 
Dessa har de blivit. 
1. En film om kvinnorna i Pakistan som angrips av syraattacker,om en kirurg som åker ner och hjälper till med operationer.
2. 9 starka kvinnor berättar om islam och deras kamp för kvinnliga rättigheter.
3. Jordens olika undergångar, massutdöende.  
 
Alla dessa tre är väldigt tunga och gripande, men genom detta så ökar jag min förståelse för andra kulturer, människor och blir en mindre dömande människa. Detta är viktigt för mig då jag inspirerar av människor som brinner för något. Alla dessa tre hade något gemensamt: Detta är komplikationer som mänskligheten har bidragit till, vi som människor. De positiva i dessa tre är att de finns hopp, de finns fortfarande en chans till att göra en förändring. Genom att hjälpa handlar de om att kunna tjäna, att inte utgå från sitt eget ego. Jag filtrerar och formar min världsbild genom att vilja tjäna och på så sätt förstå andra människors situation. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0