Mynt

Älska, hata. Ja eller nej. Rätt eller fel. Det är inte som en mynt, det behöver inte bara vara två sidor, det kan vara i luften och snurra, en blandning, en karusell.

Idag följer jag med, låter mig följa strömmen av känslor. Haft två fantastiska dagar hemma med familjen, fått skratta och prata, levt. Nu är jag påväg hem till Skövde, jag längtar efter min man, min lägenhet, vännerna och ljuden, samtidigt som jag redan längtar efter tystnaden, familjen och skogen. Men det får vara så, man får längta bort samtidigt som man längtar hem, det behöver inte vara de ena eller det andra, jag acceptera hur jag känner, stretar inte emot, är bara tacksam att min kropp är fylld av massor. Jag är så tacksam, det är jag dagligen, jag påminner mig om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0